רשימת אתרי סנפלינג בישראל

רשימת אתרי סנפלינג בישראל

 

טיל סנפלינג הוא טיול הדורש הכנה מראש והבנת אופי הטיול והמסלול, זהו טיול שלא מתאים לכל אחד, אך מי שכבר חווה אותו מעד שזוהי חוויה מקפיצת אדרנלין אשר יכולה להתאים כמעט לכל אחד.

טיולי סנפלינג
הינם טיולים מורכבים הדורשים הערכות ומקצועיות, לא ניתן סתם כך לצאת אל הטיולים הללו ללא הכנה וללא צוות מקצועי, חברת חבל ארץ יש לה את הידע, היכולת והניסיון להוביל טיולים בכל רחבי הארץ. טיולי סנפלינג הינם בילוי מאתגר המאגד בתוכו מעבר לגלישה עצמה גם טיולים בנקודות נפלאות בטבע והנאה מרבית מהטבע במלא הדרו, הנה המלצות לכמה מסלולים ואתרים המשלבים טיולי סנפלינג.

מערת נטיפים
בישוב עטרות באזור מעט לא צפוי נמצאת מערה מיוחדת שמעטים מכירים, מערה שהכניסה אליה היא באמצעות חבלים בלבד. הטיול מתאים לחובבי הרפתקאות ואפשר להנות מהן ממש במרכז הארץ בישוב עטרות הסמוך לירושלים. המערה המרשימה הזאת שנחשפה בטעות בעת עבודות עפר שהתקיימו במקום. הירידה אל פנים המערה הינו ייחודי ושונה מכיוון שהגלישה מתבצעת למעשה ללא קיר שאליו מתחברים, אלא פתח מערה דמוית פעמון אשר הכניסה אליה היא מהפתח העליון וגלישה את תחתית המערה. הטיול כולל גם את הצורך ביציאה מן המערה, מה שמחייב שימוש באמצעים דגמת סולם חבלים אשר מחויב המציאות על מנת לצאת החוצה מן המערה. בתוך המערה נוכל להנות מתופעות ייחודית שנשתמרו במשך מיליוני שנים בתוך המערה.

טיול במערת נטיפים מדהימה בעטרות ליד ירושלים

נחל רחף
אחד מאתרי הסנפלינג המועדפים בארץ, נמצא בנחל רחף שבמדבר יהודה. המסלול עובר על מצוק ההעתקים המרשים בעזרת סדרה של לא פחות מ 9 מפלים בגבהים שונים שנעים בין מטרים בודדים ועד 35 מטרים של גלישה במורד המצוק. רצף המפלים המגוון הזה מאפשר לאנשים ברמת ניסיון ומקצועיות רחבה להנות מטיול סנפלינג נפלא. הבונוס במסלול זה הוא העובדה שגם שאר המסלול הינו מאתגר שלעצמו ויש בו יתדות וחבלים כחלק מן המסלול לאורך כל הדרך. הגשמים שיורדים במהלך החורף, למרות שאינם רבים משנים תדיר את פני השטח ויוצרים למעשה מציאות חדשה בכל טיול, זאת בנוסף לבונוס של גבי המים המלאים בחודשי החורף יוצרים מסלול טיול מושלם.

טיול סנפלינג רטוב לנחל רחף

נחל תמרים

נחל תמרים הינו מסלול טיול מרהיב המשמש כאתר סנפלינג מצוין ואחד היפים במדבר יהודה בכלל ובארץ בפרט. נחל תמרים מציע לחובבי הסנפלינג מסלול טיול יפה ומרשים בלי קשר לגלישה שמתובל ב4 מפלים שהנמוך ביניהם בגובה 25 מטר ואילו הארוך שביניהם מגיע לגובה של 60 מטר. הטיול מתחיל ליד ים המלח ופונה על עבר המדבר המרהיב לכיוון רמת המדבר. ההליכה בקטע זה הינה אורכת כשעתיים ויש להתארגן בהתאם. לאחר הטיפוס , תתחיל באופן טבעי הירידה והגלישות במפלים שכל אחת מהן מרשימה יותר מקודמתה. מומלץ להיעזר בשירות של חברה מקצועית דוגמת חבל ארץ לתכנון והוצאה לפועל של הטיול.

טיול סנפלינג אקסטרים לנחל תמרים

נחל זוויתן
אחד מאתרי סנפלינג המועדפים בארץ נמצא ברמת הגולן, המסלול של נחל זוויתן מאפשר מגוון סוגי טיול, אלו המעדיפים את הסנפלינג יבחרו במסלול הנקיק השחור, שזהו מסלול מושלם לחודשי הקיץ שבשאר חלקי הארץ יש קושי בטיולים ארוכים. המסלול שיכול להתאים גם למטיילים פחות מנוסים משלב בתוכו גלישה בגבהים של עד 20 מטר, מסלול המשלב גם מדרגות אבן ויתדות וכמובן בריכות מים טבעיות גדולות ומרשימות. המסלול בנחל זוויתן הוא אחד המבוקשים בארץ והחל מתקופת הקורונה יש צורך בהרשמה מראש על מנת להבטיח את מקומכם לביקור באתר.