מערת קשת

מערת קשת

מערת קשת היא אחד מאתרי הטבע המרשימים בארץ, ומהווה אטרקציה בינלאומית שמושכת אליה מידי שנה תיירים, מטפסים וחובבי סנפלינג רבים.

מערת קשת, שוכנת בגליל המערבי בליבו של פארק אדמית שבשמורת בצת, על מצוק רם בגובה של 400 מטרים מעל פני הים.

ייחודה של מערת קשת הוא שלמרות שמה, אין מדובר כלל במערה אלא במעין קשת אבן אדירה ומרהיבה, התלויה לה בין שמיים לארץ כשתחתיה נפרשת תהום.

ההיסטוריה של מערת קשת

כיצד נוצרה המערה? זה כבר תלוי את מי שואלים…..

בעבר מערת קשת אכן הייתה מערה סגורה מכל עבריה, אך בתהליכים גיאולוגיים ארוכי שנים שבמהלכם התמוססו בהדרגה הסלעים מהם היא בנויה והחללים והסדקים בה הורחבו, נחשף פתחה הדרומי ותקרתה התמוטטה, ומהמערה שהייתה נותרה לה רק הקשת שמעל פתחה ומכאן למעשה שמה.

אגדת השודדים של המערה

יחד עם זאת, האגדה מספרת כי בעבר התגוררה במערה חבורת שודדים שהתפרנסו משוד עוברי אורח שעברו בנחל בצת. לילה אחד חלם אחד השודדים חלום בו התגלה לו האל שהפציר בו שיחדלו לשדוד ואף הזהיר אותם שאם לא יחזרו למוטב סופם יהיה מר. בבוקר התעורר השודד החולם מבועט, ובבהלה סיפר על חלומו לחבריו, וביקש מהם לחדול מפעולות השוד והגזל ולהפוך לחקלאים כמו כולם, אך השודדים לא השתכנעו. החולם המשיך להפציר ולהציק לחבריו בבקשה לחזור למוטב עד שאילו התייאשו והחליטו להיפטר ממנו. הם הבטיחו לו כי ישדדו רק עוד פעם אחת אחרונה השיירה הגדולה שאמורה הייתה לעבור שם ואז הם יחדלו ממעשיהם הרעים. לשם כך, ביקשו השודדים מהשודד החולם לעמוד כתצפיתן על ראש המערה כשלמעשה הם חיכו להזדמנות הראשונה לדחוף אותו ולהשליכו לתהום, אלא שבדיוק אז מוטט האל הטוב את תקרת המערה עליה עמדו השודדים והם קרסו איתה מטה, ואילו המקום היחיד שנותר על תילו היה המקום עליו עמד השודד החולם – הלא היא הקשת שקיימת עד ימינו אנו.

אגב, למרות השינויים הגיאולוגיים ההליכה על הקשת בטוחה ולא מסוכנת 🙃.

הנוף המרהיב ממערת קשת

הנוף הנגלה למטייל ממערת קשת מרהיב ביופיו, ומאפשר תצפית מרשימה של הגליל העליון, הים התיכון ורכס הכרמל.

סנפלינג, הוא הספורט השכיח במערה, המאפשר לגולש חוויה גלישה מרגשת של כ – 30 מטרים שרובה באוויר, כשסביב נוף פנורמי מרהיב ביופיו ההופך את מערת קשת לאחת מנקודות הגלישה מהיפות בארץ.